Listopad, 2022

202225Lis09:0015:50PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI I DYSKRYMINACJIszkolenie stacjonarneKwidzyn, ul. J. Piłsudskiego 29Zapisz się na szkolenie

Informacja o kursie/szkoleniu

Zapraszamy serdecznie na szkolenie przygotowane specjalnie dla kadry kierowniczej w instytucjach publicznych z zakresu zapobiegania mobbingowi i dyskryminacji.

Wiedza o mechanizmach mobbingu jest kluczowym elementem budowania kultury w nowoczesnej instytucji, a także poczucia bezpieczeństwa osób pracujących na stanowiskach kierowniczych oraz pracowników podrzędnych. Szkolenie rzutuje na poprawę jakości funkcjonowania instytucji, ale chroni jej wizerunek, markę, a przede wszystkim zmniejsza odpowiedzialność prawną kadry kierowniczej wskazując prawidłowe obszary postępowania i działania.

Program kursu/szkolenia

Czym jest mobbing i dyskryminacja

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji,
  • Dyskryminacja bezpośrednia i pośrednia,
  • Molestowanie i molestowanie seksualne,
  • Co to jest mobbing? – Istota, pojęcie i zakres mobbingu,
  • Jakie zachowania nie są mobbingiem?
  • Skala i rozmiar mobbingu,
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych,
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana.

Dyskryminacja i mobbing – ułatwienia dla pracowników

  • Ochrona prawna przed dyskryminacją i mobbingiem,
  • Uproszczenie definicji dyskryminacji,
  • Plan działania dla pracodawców,
  • Zmiany w podejściu do mobbingu,
  • Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania,
  • Jakie są skutki mobbingu?

Przyczyny mobbingu i dyskryminacji w urzędzie

a) Indywidualne uwarunkowania mobbingu:
– Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,
– Stres,
– Konflikt,
– Przyczyny po stronie mobbera,

b) Przyczyny społeczno – kulturowe:
– Stereotypy,
– Uprzedzenia społeczne.

Psychologia mobbingu – ofiara i sprawca mobbingu

  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu,
  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu,
  • Fałszywe ofiary mobbingu,
  • Zespół kozła ofiarnego.

Taktyki mobbingu

  • Poniżanie,
  • Upokarzanie,
  • Zastraszanie,
  • Zaniżanie kompetencji,
  • Utrudnianie wykonywania pracy,

Zapobieganie mobbingowi, jako obowiązek pracodawcy. Przeciwdziałanie mobbingowi w administracji

  • Obowiązki pracowników, przełożonych i pracodawcy,
  • Metody i sposoby przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji,
  • Asertywność,
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych,
  • Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbing,
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie,
  • Szkolenia dla pracowników, jako podstawowa metoda antymobbingowa,
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu,
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa,
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej.

Asertywna informacja zwrotna

  • NIE KOP czyli: nie KRYTYKUJ, nie OCENIAJ, nie PROWOKUJ (PONIŻAJ),
  • UFO – ustosunkowanie + fakty + oczekiwanie,
  • FUKO – fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania,
  • FUO + 2K – zależy mi + fakty + ustosunkowanie + oczekiwanie + konkret + kontrakt,
  • FUKOZ – fakty + uczucia + konsekwencje + oczekiwania + zaplecze,
  • SPINKA,
  • Model Z,
  • SBI,
  • Coachingowa informacja Zwrotna

Błędy w informacji zwrotnej – jak się ich ustrzec?

– mechanizm powstawania błędów pojawiających się podczas oceny,
– rola pytań stosowanych w rozmowie,
– najczęstsze błędy w procesie oceniania.

Metody szkoleniowe:

Szkolenie prowadzone jest przy wykorzystaniu aktywnych metod uczenia, takich jak: wykład, dyskusje, przykłady praktyczne.

Korzyści z Kursu dla uczestników

Celem szkolenia jest zapobieganie występowania mobbingowi czy dyskryminacji w instytucjach, urzędach, a przede wszystkim ogromna ochrona instytucji w przypadku wystąpienia takich problemów.

Trener

Trener, coach, konsultant i doradca, wykładowca na Studiach Podyplomowych       i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim. Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University. Od 1994 roku doradza i szkoli, jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w Instytucjach Publicznych. Od wielu lat prowadzi szkolenia przygotowane specjalnie dla poszczególnych jednostek administracji publicznej wszystkich szczebli. Szkolił między innymi przedstawicieli takich instytucji jak: Sejm i Senat RP, Kancelaria Prezydenta i Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Kancelaria Sejmu i Senatu, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Infrastruktury, Krajowa Rada Sądownictwa,  Urząd Komunikacji Elektronicznej, Urząd Regulacji Energetyki, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Podkarpacki Urząd Wojewódzki, Świętokrzyski Urząd Wojewódzki, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie, Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki, Urzędy Marszałkowskie.

Termin rozpoczęcia kursu/szkolenia

(Piątek) 09:00 - 15:50 Kursy odbywają się cyklicznie, nabór na kurs jest ciągły.

Lokalizacja

EDU-Consulting

Kwidzyn, ul. J. Piłsudskiego 29

Koszt kursu/szkolenia

Cena ustalana jest indywidualnie, w zależności od ilości zgłoszonych uczestników. Nabór na szkolenie jest ciągły.

*Realizacja kursu przy minimum 8 uczestnikach

Kontakt

tel: +48 538 207 860

e-mail: biuro@edu-consulting-szkolenia.pl

Zapisz się na Szkolenie/Kurs

Zapisz się na szkolenieWydrukuj ofertęSprawdź harmonogram kursów

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    X