Marzec, 2020

202006Mar09:0016:00Przeciwdziałanie Mobbingowi i Dyskryminacji w Zakładzie Pracy -szkolenie dla kadry kierowniczej

Do Kogo Skierowany jest Kurs.

Do pracowników i przedstawicieli administracji publicznej i samorządowej.

Informacje o Kursie

Mobbing to długotrwałe i powtarzające się dręczenie pracownika oraz wywieranie na niego psychicznej , społecznej i ekonomicznej przemocy.

Tak w skrócie można zdefiniować  to zjawisko , które niestety jest coraz częściej stosowaną praktyką przez pracodawców.

Podczas szkolenia poznają Państwo istotę, pojęcie i zakres dyskryminacji oraz mobbingu. Poruszymy kwestię skali i rozmiaru mobbingu, oraz poznamy ich przyczynę. Powiemy również o zapobieganiu dyskryminacji w zakresie obowiązków pracodawcy jak również o przeciwdziałaniu tego zjawiska w administracji.

Korzyści z Kursu dla uczestników

Uczestnik na szkoleniu zdobędzie wiedzę z zakresu znajomości narzędzi ochrony prawnej przed zjawiskami dyskryminacji i mobbingu w urzędzie oraz trybu postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk

Program Kursu

CZYM JEST MOBBING I DYSKRYMINACJA

  • Istota, pojęcie i zakres dyskryminacji;
  • Istota, pojęcie i zakres mobbingu;
  • Skala i rozmiar mobbingu;
  • Mobbing oraz dyskryminacja w ujęciu regulacji i norm międzynarodowych;
  • 45 cech działań mobbingowych wg Heinza Leymana

 

DYSKRYMINACJA I MOBBING – UŁATWIENIA DLA PRACOWNIKÓW OD 7 WRZEŚNIA 2019

–    Uproszczenie definicji dyskryminacji

–    Plan działania dla pracodawców

–    Zmiany w podejściu do mobbingu

–    Kodeks pracy o zasadzie równego traktowania

 

PRZYCZYNY MOBBINGU I DYSKRYMINACJI W URZĘDZIE

  • Indywidualne uwarunkowania mobbingu:

– Przyczyny zależne i niezależne od ofiary,

– Stres,

– Konflikt,

– Przyczyny po stronie mobbera,

  • Przyczyny społeczno – kulturowe:

– Stereotypy,

– Uprzedzenia społeczne.

 

PSYCHOLOGIA MOBBINGI OFIARA I SPRAWCA MOBBINGU

  • Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu.
  • Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu.
  • Fałszywe ofiary mobbingu;
  • Zespół kozła ofiarnego;

 

 

TAKTYKI MOBBINGU

  • Poniżanie;
  • Upokarzanie;
  • Zastraszanie;
  • Zaniżanie kompetencji;
  • Utrudnianie wykonywania pracy;
  • Izolacja;

 

ZAPOBIEGANIE MOBBINGOWI JAKO OBOWIĄZEK PRACODAWCY. PRZECIWDZIAŁANIE MOBBINGOWI W ADMINISTRACJI

  • Asertywność;
  • Komunikacja niewerbalna w sytuacjach trudnych;
  • Wymaganie realizacji obowiązków urzędniczych a mobbig
  • Ścieżka postępowania w przypadku podejrzenia stosowania mobbingu w urzędzie;
  • Szkolenia dla pracowników jako podstawowa metoda antymobbingowa;
  • Wprowadzanie regulacji prawnych dot. mobbingu;
  • Procedura antymobbingowa: komisja antymobbingowa;
  • Wewnętrzna Polityka Antymobbingowa w administracji publicznej i samorządowej

 

Szczegóły Szkolenia

Trener

Trener, coach, konsultant i doradca

Wykładowca na Studiach Podyplomowych i MBA w Wyższej Szkole Bankowej w Szczecinie i Poznaniu oraz Uniwersytecie Łódzkim.

 

Studiował na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem programu the Advanced Certificate in Marketing. Od 2004 roku jest też członkiem The Chartered Institute of Marketing i Communication Managerem Komitetu CIM Poland zarządzającego tą organizacją na terenie Polski. Ukończył Akademię Junior Chamber Poland oraz specjalistyczne kursy Best Practices for Inwestor Relations Professionals. Członek Klubu MBA Wyższej Szkoły Zarządzania / The Polish Open University.

Od 1994 roku doradza i szkoli jako trener miękkich umiejętności menedżerskich oraz niezależny konsultant ds. komunikacji marketingowej. Posiada również doświadczenie w projektach związanych z komunikacją wewnętrzną w firmie. Jako mówca motywacyjny ma duże doświadczenie w wystąpieniach publicznych na konferencjach i seminariach. Coach z ponad 10 letnią praktyką. Prowadzi sesje coachingowe zgodnie ze standardami ICF (International Coach Federation)

Łączy wiedzę i praktykę z obszaru etykiety biznesowej, umiejętności menedżerskich, komunikacji, PR oraz HR. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu technik sprzedaży, negocjacji i obsługi klienta, zarządzania zespołami, procesów komunikacji, marketingu, public relations, social media, autoprezentacji i wystąpień publicznych oraz narzędzi wykorzystywanych w trakcie powyższych działań. Certyfikowany konsultant narzędzi psychometrycznych m.in.: Extended DISC® i Success Insights. Zaangażowany w tworzenie zintegrowanych projektów szkoleniowo-eventowych typu szkolenie plus. Zajmuje się także problematyką innowacyjności i leadership. Ma na swoim koncie liczne publikacje w prasie branżowej wydawnictwach książkowych oraz elektronicznych.

Termin Rozpoczęcia Szkolenia

(Piątek) 09:00 - 16:00

Koszt Szkolenia

350 + VAT *

w cenę wliczone są przerwy kawowe, lunch, autorskie materiały szkoleniowe, konsultacje z trenerem, imienny certyfikat ukończenia szkolenia.

 

*Przy zgłoszeniu 2 osób udzielamy 5% rabatu, przy zgłoszeniu 3 osób udzielamy 10% rabatu. Zwolnienie z VAT – jeżeli szkolenie będzie opłacone w 70% lub w całości ze środków publicznych.

Kontakt

EDU-CONSULTING

Iwona Chodór

 e-mail: biznes@edu-consulting-szkolenia.pl

 tel.: 606 342 197

 

    Dodaj swój komentarz

    Twój email nie zostanie opublikowany.*

    X