0 CommentsEduConsulting Integracja sensoryczna OPIS STUDIÓW: Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej (SI), skierowane są przede wszystkim do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji zawodowych z zakresu integracji sensorycznej. Celem studiów jest zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej, przygotowanie uczestnika do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka, określenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny, prowadzenia zajęć (terapii) integracji sensorycznej. Powyższa oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rehabilitantów oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji i kompetencji z zakresu integracji sensorycznej. Absolwenci studiów podyplomowychw zakresie Integracji sensorycznej wyposażeni zostaną w wiedzę, kompetencje i umiejętności do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno – edukacyjno – wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno – pedagogicznych, w poradniach specjalistycznych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2021r. poz. 890 z późn. zm.). Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 180 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego. CZAS TRWANIA 3 semestry,studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania ( m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległośc e-learning). PROGRAM: I. Moduł: 1. Teoretyczne założenia integracji sensorycznej 2. Psychologia rozwojowa i kliniczna 3. Podstawy anatomii i fizjologii OUN człowieka 4. Zmysły i ich rola a funkcjonowanie układu nerwowego 5. Podział dysfunkcji procesów SI 6. Zaburzenia towarzyszące w terapii integracji sensorycznej (ADHD, niepełnosprawność intelektualna, autyzm, MPD, zaburzenia genetyczne itp. II. Moduł: 1. Diagnoza ontogenetycznych systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne 2. Diagnoza dziecka do 3 roku życia 3. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej – Testy Kalifornijskie 4. Diagnoza – obserwacja kliniczna 5. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej 6. Kwestionariusz sensomotoryczny III. Moduł: 1. Programy terapeutyczne, a zaburzenia integracji sensorycznej 2. Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego 3. Techniki i metody terapeutyczne 4. Stymulacja polisensoryczna. Sala Doświadczania Świata 5. Zasady wielospecjalistycznej współpracy terapeutów: z rodziną, ze środowiskiem szkolnym 6. Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI 7. Warsztat pracy terapeuty SI IV. Moduł: Praktyki zawodowe – 180 godzin KOSZT STUDIÓW: Koszt studiów 3 semestralnych wynosi 4 500 zł. Zapisz się na studia