202525nov09:0016:00Wypalenie zawodowe – jak je rozpoznać, zapobiegać i odzyskać równowagęZapisz się na szkolenie
Szkolenie skierowane jest do pracowników i kadry menedżerskiej, którzy chcą lepiej rozumieć zjawisko wypalenia zawodowego, rozpoznawać jego symptomy oraz poznać skuteczne sposoby przeciwdziałania. Podczas zajęć uczestnicy dowiedzą się: • czym różni się stres od wypalenia? • jakie są objawy i skutki wypalenia dla pracownika i firmy? • jakie czynniki w pracy sprzyjają wypaleniu? • jakie techniki pomagają w odzyskaniu energii i równowagi? • jaką rolę w profilaktyce wypalenia odgrywają liderzy i organizacja?
1. Stres i jego skutki w naszej psychice i organizmie. – definicja stresu – stres pozytywny (eustres) i negatywny (dystres) – reakcja „fight or flight” – co dzieje się w mózgu i ciele – długofalowe skutki stresu: obniżona odporność, zaburzenia snu, depresja, choroby psychosomatyczne – sygnały ostrzegawcze przewlekłego stresu w codziennym życiu zawodowym 2. Asertywne bronienie się przed stresem. – granice psychiczne i fizyczne – jak je świadomie wyznaczać – komunikacja asertywna vs. uległa i agresywna – techniki „zdartej płyty” i „odroczonej reakcji” – odmawianie w pracy bez poczucia winy, – ćwiczenia praktyczne: symulacje sytuacji zawodowych. 3. Zasady dbania o komfort mentalny w pracy. – mikro higiena psychiczna – przerwy, rytuały, organizacja czasu – minimalizowanie bodźców: porządek w miejscu pracy, kontrola nad mailami, zarządzanie zadaniami – znaczenie pozytywnych relacji zespołowych – rola poczucia sprawczości i sensu pracy 4. Zasady zapobiegania stresowi zawodowemu i zawodowemu wypaleniu. – definicja wypalenia zawodowego (wg WHO – ICD-11) – etapy wypalenia: entuzjazm, stagnacja, frustracja, apatia – profilaktyka: równowaga praca–życie, priorytety, regeneracja – strategie organizacyjne: podział obowiązków, kultura feedbacku, wsparcie ze strony przełożonych 5. Rola słowa i retoryki w niwelowaniu stresu. – język, którym sami ze sobą rozmawiamy (dialog wewnętrzny) – słowa osłabiające i wzmacniające w kontaktach z innymi – jak komunikować się z zespołem w sposób redukujący napięcie – moc storytellingu i humoru w radzeniu sobie ze stresem 6. Mechaniczne sterowanie naszym umysłem w kierunku dostrzegania małych radości i częściowych sukcesów. – neuroplastyczność i wpływ nawyków myślowych na psychikę – technika „3 dobre rzeczy” – wdzięczność jako praktyka – docenianie małych kroków i progresu – narzędzia: dziennik sukcesów, tablica osiągnięć 7. Praca z emocjami w celu zapobiegania sytuacjom stresowym. – emocje jako informacje, a nie przeszkody – rozpoznawanie i nazywanie emocji („co naprawdę czuję?”) – techniki kontroli emocjonalnej: zatrzymanie, przeformułowanie, przekierowanie energii – ćwiczenia: mapa emocji, burza uczuć, technika „STOP” 8. Relaksacja – metody i efekty. – relaksacja Jacobsona, trening autogenny Schultza – wizualizacja i medytacja uważności – rola muzyki i sztuki w regeneracji – ćwiczenia praktyczne: krótkie techniki relaksacyjne do zastosowania w biurze 9. Świadomość swojego organizmu i zarządzania nim. – sygnały wysyłane przez ciało – jak je odczytywać – psychosomatyka: gdzie odkłada się stres (plecy, kark, żołądek) – ergonomia pracy a zdrowie psychiczne – budowanie rutyn wzmacniających organizm. 10. Zapobieganie stresowi i negatywnym zjawiskom poprzez stosowanie odpowiednich technik oddechowych. – oddech przeponowy – metoda „box breathing” (4x4x4x4) – oddech 4-7-8 jako sposób na wyciszenie – ćwiczenia praktyczne w grupie 11. Rola otoczenia w naszym samopoczucia psychicznym i fizycznym. – wpływ przestrzeni pracy na poziom stresu – ergonomia, światło, rośliny, kolory, dźwięki – relacje społeczne jako element otoczenia – toksyczne vs. wspierające środowisko – jak świadomie kształtować swoje otoczenie w pracy i domu 12. Zasady uzyskiwania równowagi w życiu prywatnym i zawodowym. – work-life balance a work-life integration – znaczenie pasji i aktywności poza pracą – planowanie odpoczynku tak samo jak pracy – budowanie sieci wsparcia – rodzina, przyjaciele, grupy pasji
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości uczestników na temat zjawiska wypalenia zawodowego, jego przyczyn i skutków oraz wyposażenie ich w praktyczne narzędzia i strategie pozwalające skutecznie zapobiegać wypaleniu, radzić sobie ze
Celem szkolenia jest zwiększenie świadomości uczestników na temat zjawiska wypalenia zawodowego, jego przyczyn i skutków oraz wyposażenie ich w praktyczne narzędzia i strategie pozwalające skutecznie zapobiegać wypaleniu, radzić sobie ze stresem i budować równowagę między pracą a życiem prywatnym. Dodatkowo szkolenie wspiera menedżerów w tworzeniu środowiska sprzyjającego dobrostanowi pracowników.
Trenerka biznesu, trenerka Structogram ® , edukatorka i job coach, wiceprezeska Stowarzyszenia Absolwentów MBA, wyróżniona tytułem Osobowość Roku MBA 2024, a także absolwentka prestiżowych studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończyła psychologię oraz specjalistyczne studia z job coachingu na Uniwersytecie SWPS. Od wielu lat wspiera liderów, menedżerów oraz osoby znajdujące się w procesie zmiany zawodowej i przebranżowienia. Pracowała przez ponad 20 lat na stanowiskach managerskich w korporacjach. Specjalizuje się w obszarach przywództwa, komunikacji, zarządzania emocjami i budowania odporności psychicznej oraz procesem zmiany. Jej podejście łączy wiedzę akademicką z praktyką biznesową, co sprawia, że uczestnicy jej programów otrzymują zarówno narzędzia, jak i inspirację do realnej zmiany. Jest twórczynią i organizatorką innowacyjnego programu Akademia Lidera 5.0, wspierającego menedżerów i dyrektorów w rozwoju kompetencji przywódczych, budowaniu marki osobistej oraz efektywnej komunikacji. Prowadzi również centrum UpTalent, które integruje doradztwo zawodowe, psychologię i wellbeing, tworząc nowoczesną przestrzeń wsparcia rozwojowego.
25/11/2025 09:00 - 16:00
Kwidzyn
Mikołaja Kopernika 32A, 82-500 Kwidzyn
Learn More
590zł + VAT – cena obejmuje: organizację szkolenia, wykład, materiały szkoleniowe, zaświadczenie, konsultacje z wykładowcą, przerwa kawowa, lunch
Monika Zakrzewska Tel: 728 311 560 e-mail: biznes@edu-consulting-szkolenia.pl Katarzyna Kot Tel: 888 716 869 e – mail: szkolenia@edu-consulting-szkolenia.pl
CalendarGoogleCal
Imię i Nazwisko:
Telefon kontaktowy:
Adres email:
Ilość uczestinków szkolenia:
Dodatkowe pytania:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Edu-Consulting Anna Wiechowska lub na jej zlecenie moich danych osobowych w celu przesyłania mi poprzez kontakt telefoniczny, w tym otrzymywanie wiadomości tekstowych informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Edu- Consulting Anna Wiechowska.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Edu-Consulting Anna Wiechowska lub na jej zlecenie moich danych osobowych w celu przesyłania mi na podany przeze mnie adres e-mail informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Edu-Consulting Anna Wiechowska.
Edu-Consulting Anna Wiechowska z siedzibą w Kwidzynie przy ul. Grunwaldzka 9/16, 82-500 Kwidzyn jako Administrator Pana/Pani danych osobowych, informuje, że podane powyżej dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zamówienia, zawarcia oraz należytego wykonania umowy obejmującej produkty i usługi Edu-Consulting Anna Wiechowska (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym dane kontaktowe inspektora ochrony danych, zamieściliśmy na stronie https://edu-consulting-szkolenia.pl/rodo/.
Podanie powyższych danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne i może zostać wycofane w każdej chwili poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio w siedzibie administratora.