202514nov10:0016:00KSeF od podstaw – wszystko, co musisz wiedzieć o e-fakturachZapisz się na szkolenie
Celem szkolenia jest kompleksowe przygotowanie uczestników do korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Podczas zajęć uczestnicy zdobędą wiedzę na temat podstaw prawnych i obowiązków związanych z e-fakturowaniem, poznają zasady wystawiania, odbierania i archiwizacji faktur w systemie oraz dowiedzą się, jak skutecznie wdrożyć KSeF w swojej organizacji. Szkolenie pozwoli także zrozumieć korzyści i potencjalne ryzyka wynikające z nowych przepisów oraz wyposaży uczestników w praktyczne umiejętności, które ułatwią codzienną obsługę e-faktur, minimalizując ryzyko błędów i nieprawidłowości.
Przedsiębiorcy, właściciele firm, dyrektorzy finansowi, księgowi, pracownicy biur rachunkowych oraz pozostałe osoby, które chcą przygotować swoje działy księgowe oraz administracyjne do pracy z e-fakturami. Oferta jest także dedykowana osobom odpowiedzialnym za wdrażanie systemów finansowo-księgowych i ERP, które chcą zapewnić bezproblemową integrację z KSeF.
1. Nowy harmonogram wdrożenia KSeF w życie podatników – podstawowe terminy ustawowe i terminy wejścia w życie zmian legislacyjnych – planowane. 2. Krajowy System e-Faktur (KSeF) – podstawowe pojęcia: – definicja faktur w ustawie o VAT – faktura, faktura ustrukturyzowana a faktura elektroniczna – dokumentowanie sprzedaży w dobie KSeF – dostęp do systemu KSeF i podmioty uprawnione 3. Faktura ustrukturyzowania: – nowy wzorzec faktury ustrukturyzowanej F(3) – kto musi wystawiać faktury ustrukturyzowane – data wystawienia, data otrzymania faktury ustrukturyzowanej – kiedy musi być przesłana do KSEF faktura on line, a kiedy offline 24 KSeF ID czyli identyfikator KSeF – jakie dokumenty będą funkcjonowały poza system KSeF 4. Podmioty uprawnione do korzystania z KSeF: – rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF – złożenie zawiadomienia ZAW-FA – komu i jak nadawać uprawnienia do korzystania z KSeF – jak funkcjonuje anonimowy dostęp do faktury 5. Które faktury w KSeF a które w systemie faktur standardowych. Problematyka dokonywania importu faktur przychodowych i kosztowych w księgowości firm oraz w biurach rachunkowych 6. Zmiany w zakresie duplikatów, not korygujących, faktur do 450 zł i faktur generowanych z kas fiskalnych. Faktury korygujące po zmianach. 7. Jak wystawiane będą faktury w sytuacji niedostępności z powodu serwisu, awarii systemu czy innej sytuacji kryzysowej: – jakie działania powinien podjąć podatnik w sytuacji serwisu, awarii, sytuacji kryzysowej – tryb offline-niedostępność i awarie po stronie KSeF oraz po stronie podatnika 8. Jakie będą przewidziane sankcje w zakresie nieprawidłowości w korzystaniu z KSeF ? – sankcja za wystawienie faktury poza systemem KSeF – sankcje za wystawienie faktur w niewłaściwym formacie w okresie awarii lub w trybie „offline24” – sankcje za opóźnione przesłanie do KSeF faktur wystawionych w okresie awarii lub w trybie„offline”. Czy będą sankcje za wysłanie faktur do KSEF z opóźnieniem jeżeli nie zawiera się to w ww. przypadkach? 9. Preferencje i korzyści wynikające z stosowania faktur ustrukturyzowanych w porównaniu do faktur zwykłych: – 40-dniowy termin zwrotu podatku VAT oraz opis warunków jego zastosowania – ułatwione rozliczenie faktur korygujących in minus stronie sprzedawcy i nabywcy – brak obowiązku przekazywania JPK_FA na żądanie organów podatkowych – brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur przechowywanie faktur w systemie. 10. Jak się przygotować do wdrożenia KSeF – procedury, wymagania, analiza, szkolenia.
Od 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców. To prawdziwa rewolucja w sposobie wystawiania i odbierania faktur, która obejmie zarówno firmy, jak i biura rachunkowe.
Od 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców. To prawdziwa rewolucja w sposobie wystawiania i odbierania faktur, która obejmie zarówno firmy, jak i biura rachunkowe. Brak odpowiedniego przygotowania może skutkować opóźnieniami, błędami, a nawet sankcjami podatkowymi. Nasze szkolenie zostało zaprojektowane tak, aby pomóc w uniknięciu tych problemów i zapewnić sprawne wdrożenie nowych procedur.
Doradca podatkowy nr. wpisu 03569 praktyk z blisko 35 letnim doświadczeniem w prowadzeniu biura rachunkowego obsługującego około 120 podmiotów gospodarczych i 22 letnim doświadczeniem w zakresie szkoleń praktycznie ze wszystkich podatków. Średnio w roku spędzam około 100 dni na prowadzeniu szkoleń, w zależności od zapotrzebowania na szkolenia i koniunktury bywało w latach poprzednich nawet do 150 dni szkoleniowych w roku.
14/11/2025 10:00 - 16:00
Learn More
610 zł + VAT – cena obejmuje: organizację szkolenia, wykład, materiały szkoleniowe, zaświadczenie, konsultacje z wykładowcą, przerwa kawowa, lunch
Monika Zakrzewska Tel: 728 311 560 e-mail: biznes@edu-consulting-szkolenia.pl
Katarzyna Kot Tel: 888 716 869 e-mail: szkolenia@edu-consulting-szkolenia.pl
CalendarGoogleCal
Imię i Nazwisko:
Telefon kontaktowy:
Adres email:
Ilość uczestinków szkolenia:
Dodatkowe pytania:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Edu-Consulting Anna Wiechowska lub na jej zlecenie moich danych osobowych w celu przesyłania mi poprzez kontakt telefoniczny, w tym otrzymywanie wiadomości tekstowych informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Edu- Consulting Anna Wiechowska.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Edu-Consulting Anna Wiechowska lub na jej zlecenie moich danych osobowych w celu przesyłania mi na podany przeze mnie adres e-mail informacji marketingowych dotyczących produktów i usług oferowanych przez Edu-Consulting Anna Wiechowska.
Edu-Consulting Anna Wiechowska z siedzibą w Kwidzynie przy ul. Grunwaldzka 9/16, 82-500 Kwidzyn jako Administrator Pana/Pani danych osobowych, informuje, że podane powyżej dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zamówienia, zawarcia oraz należytego wykonania umowy obejmującej produkty i usługi Edu-Consulting Anna Wiechowska (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 roku). Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym dane kontaktowe inspektora ochrony danych, zamieściliśmy na stronie https://edu-consulting-szkolenia.pl/rodo/.
Podanie powyższych danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne i może zostać wycofane w każdej chwili poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio w siedzibie administratora.