Październik, 2022

202207PaźCały dzieńPRAKTYCZNE ASPEKTY UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH PONIŻEJ KWOTY 130 TYŚ. ZŁ (ANALIZA BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW Z UWZGLĘDNIENIEM ZAMÓWIEŃ WSPÓŁFINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW UE)szkolenie stacjonarneKwidzyn, ul. J. Piłsudskiego 29Zapisz się na szkolenie

Informacja o kursie/szkoleniu

Szkolenie dotyczy zasad zamawiania dostaw, usług i robót budowlanych  w kwocie do 130 000 zł. Podczas szkolenia duży nacisk zostanie położony na przykładowe regulaminy zamówień publicznych w jednostkach sektora publicznego. Podczas zajęć zostaną omówione min. zasady szacowania wartości zamówienia oraz zasady dokumentowania prowadzonych procedur.

Termin szkolenia:  07.10.2022
Miejsce szkolenia: siedziba firmy Edu-Consulting, ul. J. Piłsudskiego 29, 82-500 Kwidzyn
Czas szkolenia: 6 godzin zegarowych

Dla kogo przeznaczony jest kurs/szkolenie?

Szkolenie kierowane jest do:

  • pracowników zamawiającego- komórek zamówień publicznych/ stanowisk związanych z omawianą ustawą/ pozostałych osób wydatkujących środki publiczne na gruncie wewnętrznych regulaminów
  • osób odpowiedzialnych merytorycznie za przygotowanie i szacowanie zamówienia
  • członków komisji przetargowych
  • kierowników jednostek
  • osób sprawujących nadzór nad zamówieniami w jednostce
  • wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej od strony organizatora postępowania- zamawiającego
  • osób przygotowujących się do pracy w zamówieniach publicznych
  • kontrolerów i audytorów
  • pozostałych specjalistów, którzy w swojej pracy muszą znać zasady prawa zamówień publicznych.

Program kursu/szkolenia

  1. Wprowadzenie do zagadnienia zamówień o wartości mniejszej niż próg ustawowy- 130 tys. złotych:
  • Aktualny stan prawny. Zestawienie obowiązujących aktów prawnych, dokumentów, mających zastosowanie do wydatkowania środków publicznych poniżej progu ustawowego, w tym zamówień dofinansowanych z funduszy UE:
  1. Ustawa prawo zamówień publicznych
  2. Ustawa o finansach publicznych
  3. Ustawa o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności
  4. Kodeks Cywilny
  5. Umowa o dofinansowanie
  6. Wytyczne UE, Komunikat Komisji Europejskiej.
  • Analiza porównawcza wcześniej obowiązującego wyłączenia- art. 4 pkt 8) z zamówieniem nieprzekraczającym progu ustawowego- art. 2 ust. 1 pkt 1) aktualnego pzp w kontekście dalszych wątpliwości prawnych oraz nieaktualnych regulaminów zamawiającego.
  • Elementy definicji zamówienia publicznego [zamówienia], w tym:
  1. jak interpretować zwrot „nabycie przez zamawiającego”?
  2. co należy rozumieć przez zapis „wybranego wykonawcy”?
  • Zamówienia klasyczne i zamawiający publiczni/ nowe definicje ustawowe.
  • Podstawowe zasady udzielania tzw. „małych” zamówień z uwzględnieniem reguł wynikających ustawy o finansach publicznych oraz kodeksu cywilnego.

II Planowanie, agregacja oraz prawidłowe szacowanie wartości przedmiotu zamówienia:

  • Agregacja zamówień wg przyjętych tożsamości oraz prawidłowe udzielanie zamówień nieprzewidzianych.
  • Planowanie zamówień w perspektywie roku budżetowego:
  1. wymagania poprawnego planowania
  2. planowanie zamówień a plan finansowy jednostki
  3. obowiązek czy prawo planowania zamówień poniżej progu ustawowego?
  • Podstawowe reguły szacowania wartości zamówienia z należytą starannością.
  • Zamówienia powtarzające się lub podlegające wznowieniu w określonym czasie.
  • Unikanie zarzutu niedozwolonego dzielenia zamówienia oraz zaniżania wartości lub wybierania sposobu obliczania wartości zamówienia.
  • Jak interpretować zapis „nabycie podobnych dostaw” w kontekście założeń agregowania zamówień- usługi, dostawy lub roboty budowlane?
  • Regulacje Wytycznych UE w zakresie szacowania wartości zamówienia.

III Wewnętrzny regulamin udzielania zamówień poniżej progu ustawowego. Podstawowe założenia tworzenia opisu przedmiotu zamówienia i warunków umowy:

  • Cel tworzonych regulaminów.
  • Związek z regulacjami prawa zamówień publicznych/ kodeksem cywilnym/ ustawą o finansach publicznych, a także wytycznymi UE.
  • Sposoby udzielania zamówień, w tym udzielanie zamówień współfinansowanych ze środków UE- analiza wytycznych, w tym:
  1. a) zasada konkurencyjności
  2. b) rozeznanie rynku.
  • Ustalanie treści regulaminu. Co może, a co powinno znaleźć się w treści regulaminu tworzonego przez zamawiającego.
  • Gradacja ważności udzielanych zamówień ze względu na wysokość wydatkowanych środków publicznych. Propozycja schematu progowego wraz z wewnętrznymi zasadami ich wykorzystania.
  • Podział obowiązków pomiędzy poszczególnych pracowników w zakresie wydatkowanych środków zgodnie z wewnętrznymi regulacjami.
  • Dokumentowanie udzielanych zamówień.
  • Indywidualizacja odpowiedzialności. Możliwe obszary naruszeń dyscypliny finansów publicznych.
  • Podstawowe zasady przygotowania opisu przedmiotu zamówienia.
  • Warunki kontraktowe. Jak zabezpieczyć interesy zamawiającego w postanowieniach umowy.

IV Nowe podstawy wykluczenia z postępowania a zamówienia poniżej 130 tys. zł.:

– Ogólnounijny zakaz udziału rosyjskich wykonawców w zamówieniach publicznych.
– Zasady wynikające z ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania                  agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
– Nowe zapisy regulaminu wewnętrznego.
– Sposoby i formy wdrożenia wymagań ustawowych.

V Rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych:

– Publiczny rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych- nowa forma realizacji zasady jawności gospodarowania środkami publicznymi.
– Rejestr umów jako system teleinformatyczny prowadzony przez Ministra Finansów.

  • Ustawa o dostępie do informacji publicznej jako podstawa do udostępniania informacji o zawartych umowach oraz ograniczenia z tym związane:
  1. umowy o pracę oraz umowy cywilnoprawne,
  2. pełnienie funkcji publicznych,
  3. ochrona prywatności oraz ochrona danych osobowych, etc.
  • Próg kwotowy oraz wyłączenia przedmiotowe.
  • Analiza prawna form zawieranych umów:
    1. pisemna,
    2. dokumentowa,
    3. elektroniczna,
    4. inna forma szczególna.
  • Forma ustna i dorozumiała zawieranych umów oraz faktury, rachunki potwierdzające wykonanie wydatku ze środków publicznych- czy należy wprowadzać do rejestru?
  • Co z umowami nie przewidującymi świadczenia pieniężnego, umowy bez wynagrodzenia?
  • Umowy wydatkowe a dochodowe jednostki w kontekście obowiązku rejestrowego.
  • Zakres informacyjny rejestru umów.
  • Odpowiedzialność kierowników jednostek sektora finansów publicznych.
  • Zmiany wewnętrznych aktów prawnych dostosowujących nowelizację ustawy o finansach publicznych do struktury jednostki- gotowe rozwiązania prawne.
  • Termin zamieszczenia informacji. Sankcje za niewypełnienie obowiązku ustawowego.
  • Czy rejestr umów obejmuje informacje o uzupełnieniu lub zmianie umowy?
  • Od kiedy należy prowadzić rejestr umów?

VI Pytania uczestników.

Trener

Trener– posiada wieloletnie doświadczenie w kompleksowym przeprowadzaniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych (dostawy/ usługi/ roboty budowlane) zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych oraz związanych z nią aktów prawnych. Posiada doświadczenie jako specjalista ds. zamówień publicznych przy realizacji projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, Norweskiego Mechanizmu Finansowego czy budżetu państwa. Czynnie działający członek komisji przetargowej i autor wewnętrznych regulacji w zakresie udzielania zamówień publicznych dla JST.

Łącząc praktykę proceduralną z pracą trenerską skutecznie wspiera swoich słuchaczy w codziennej pracy zawodowej.

Termin rozpoczęcia kursu/szkolenia

Cały dzień (Piątek)

Lokalizacja

EDU-Consulting

Kwidzyn, ul. J. Piłsudskiego 29

Koszt kursu/szkolenia

520 zł (+ VAT) – w cenę wliczony jest udział w szkoleniu, przerwy kawowe, lunch, autorskie materiały szkoleniowe, materiały piśmiennicze, indywidualne konsultacje z trenerem oraz imienny certyfikat ukończenia szkolenia.

Organizator zastrzega możliwość zmiany niniejszego programu szkolenia, w przypadku zmiany przepisów.

Kontakt

Monika Zakrzewska – koordynator ds. szkoleń

tel: +48 728 311 560

e-mail: biznes@edu-consulting-szkolenia.pl

tel: +48 538 207 860

e-mail: biuro@edu-consulting-szkolenia.pl

Zapisz się na Szkolenie/Kurs

Zapisz się na szkolenieWydrukuj ofertęSprawdź harmonogram kursów

    Leave Your Comment

    Your email address will not be published.*

    X