Nowoczesne techniki zarządzania zespołem, czyli sztuka motywowania i delegowania zespołu

W tym kursie dowiesz się jak:

Skutecznie zarządzać zespołem

Poszerzenie i uporządkowanie wiedzy Uczestników z zakresu skutecznego kierowania zespołem.

Zostać znakomitym menadżerem

Uzyskanie przez każdego z Uczestników umiejętności doboru stylu kierowania do zespołu.

Efektywnie pracować w zespole

Zapoznanie się Uczestników ze sposobami efektywnej komunikacji w zespole.

Program szkolenia

We react quickly and confidentially to safeguard assets and reputation, resolve matters with minimum disruption to the business and mitigate recurrences by recommending effective controls. Our approaches enable us to efficiently gather facts, analyze the issues, and prepare reports and presentations that stand up to regulatory and judicial scrutiny. We assist with complex accounting and reporting issues that arise from situations occurring outside the normal course of business.

MODUŁ I - Profil skutecznego menedżera

  • Wyzwania stojące przed współczesnymi liderami.
  • Kryteria sukcesu współczesnego lidera.
  • Jak przewodzić w sytuacji nieustannej zmiany.
  • Zmiana, jako nieuchronny czynnik wpływający na poziom zaangażowania, motywacji i skuteczności zespołowej.
  • Czym jest zmiana i jak przebiega – psychologiczne aspekty zmiany
  • Jakie działania może podjąć lider, aby przechodzić przez zmiany korzystając ze swoich zasobów i korzystając z siły zespołowej.

 

GIEŁDA

GIEŁDA, gra szkoleniowa pozwalająca doświadczyć pracy zespołowej i realizacji celu pod presją czasu. Podczas gry istotne będzie budowanie motywacji i zaangażowania członków zespołów.

Uczestnicy będą mogli zaobserwować różnorodne zachowania i postawy, co pozwoli im na skuteczniejszą współprace w realiach zawodowych.

MODUŁ II - Jak przewodzić zespołowi

  • Jak przewodzić zespołowi sukcesu – etapy rozwoju pracownika według k. Blancharda.
  • Wprowadzenie teorii rozwoju pracownika w oparciu o model przywództwa sytuacyjnego.
  • Różnice w przekazywaniu odpowiedzialności pracownikom na różnych etapach – symulacja delegowania zadań.
  • Budowanie więzi w zespole.
  • Cechy pracy zespołowej, o których trzeba pamiętać.
  • Analiza czynników wpływających na sukces zespołu.

MODUŁ III - Zwiększanie motywacji pracowników

  • Ludzie są różni …ale ich zachowania bardzo podobne. Wykorzystanie typologii osobowości disc do zwiększenia skuteczności w motywowaniu pracowników.
  • Czym są style osobowości według DISC.
  • Jakim stylem jestem jako Menedżer.
  • Kluczowe potencjały wynikające z danego stylu.
  • Jak porozumiewać się z pracownikami o różnorodnych stylach DISC.
  • Jakie wartości do zespołu wnoszą osobowości: czerwona, żółta, zielona i niebieska.
  • Dlaczego znajomość osobowości ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej współpracy.
  • Czynniki motywujące i demotywujące z perspektywy pracownika i menedżera.
  • Kluczowe bariery i lęki w pracy z pracownikami z poszczególnych stylów.
  • Identyfikacja kluczowych obszarów rozwojów – co ja jako menedżer mogę z tym zrobić.
  • Jak wykorzystać mocne strony, a jak zniwelować słabe.

MODUŁ IV - Delegacja zadań

    • Odpowiednie delegowanie zadań
    • Powiązanie pomiędzy sposobem delegowania a stylami osobowości
    • Poziomy delegowania zadań
    • Zewnętrzne i wewnętrzne bariery w delegowaniu zadań
    • Błędy w delegowaniu zadań
    • Jak dobierać zadania pracownikom
    • Co zrobić jeśli nie mamy wpływu na dobór ludzi w zespole
    • Komunikacja w czasie rozmowy delegującej zadanie. Czego robić nie wolno
      – Zasady delegowania
      – Algorytm delegowania
      – Trudne sytuacje w delegowaniu zadań

    (Metody dydaktyczne: Case study i symulacje z udziałem kamery video. Każdy uczestnik po nagraniu symulowanej rozmowy z pracownikiem otrzyma informacje zwrotne od grupy i trenera)

MODUŁ V - Narzędziownia motywującego menedżera

  • Narzędziownia motywującego menedżera:
    • Menedżer też człowiek, czyli jak motywować siebie w trudnych sytuacjach
    • Poznawanie potrzeb pracowników – szansa czy wyzwanie
    • Algorytmy rozmów z pracownikami:
      – Pochwała
      – Udzielanie informacji zwrotnej – konstruktywna krytyka
      – Rozmowa z groźbą sankcji
      – Przekazanie trudnej decyzji
      – Rozmowa z „maruderem”

    Praca w module na podstawie przygotowanych case study. Uczestnicy wezmą udział w symulowanych sytuacjach, w których będą prowadzić trudne rozmowy z pracownikami. Rozmowy zostaną zarejestrowane za pomocą kamery video.

MODUŁ VI - Podsumowanie i praktyka

  • Podsumowanie szkolenia.
  • Przeniesienie wiedzy i umiejętności w przyszłość.
  • Projektowanie działań wdrożeniowych przez uczestników.

Wykorzystywane narzędzia

Gry szkoleniowe
Wykład interaktywny
Ćwiczenia indywidualne i grupowe
Dyskusje moderowane przez trenera
Energizer’y, icebreaker’y
Studium przypadku
Obserwacja, feedback

Aplikacja Menedżer Pro

Uczestnicy będą mogli korzystać z aplikacji stworzonej z myślą o „młodych” menedżerach, pozwalającą na utrwalanie wiedzy i praktyczne stosowanie zawartych w niej wskazówek i schematów.

Bezpłatna i podręczna
Aplikacja dostępna będzie bezpłatnie. W codziennych sytuacjach menedżer będzie mógł odszukać w aplikacji interesujący go obszar zarządzania zespołem i skorzystać z proponowanych rozwiązań.
Wielofunkcyjna & pomocna
W aplikacji znajduje się 20 zagadnień związanych z codzienną pracą menedżera takich jak np.: delegowanie zadań, udzielanie informacji zwrotnej, motywowanie pokolenia Y.
Przystępna i praktyczna
W każdym zagadnieniu zawarty jest schemat postępowania, case study z zastosowaniem schematów, polecania literatura oraz krótki film do obejrzenia „w biegu”.

Przydatne funkcjonalności

Schematy postępowania w codziennych sytuacjach menedżerskich
Przykłady zastosowania schematów postępowania
Zestawienia rekomendowanej literatury i innych źródeł wiedzy w kontekście danego obszaru zarządzania
„Pigułki wiedzy” – krótkie materiały audiowizualnych poszerzające wiedzę z wybranych obszarów zarządzania zespołem.

Trener

Adam Kowalski

Trener, coach, certyfikowany konsultant

Trenerka, coach, certyfikowany konsultant DISC D3, 12 letni praktyk biznesu, absolwentka filologii polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych „Zarządzania Zasobami ludzkimi” Szkoły Wyższej  Psychologii Społecznej. Ukończyła również Szkołę Trenerów „METRUM” i studia podyplomowe „Zarządzanie zespołem sprzedaży” Akademii Leona Koźmińskiego. Prowadzi również program „Menedżer Pro” w telewizji internetowej, na kanale Słodki Live, autorka artykułów z obszaru rozwoju kompetencji miękkich w biznesie. Stworzyła pierwszą w Polsce aplikację mobilną dla „młodych” menedżerów, zawierającą schematy postepowania w codziennych sytuacjach menedżerskich.

Specjalizuje się w realizacji projektów związanych z doskonaleniem kompetencji kierowniczych. Pracuje w oparciu o nowoczesne formy szkoleniowe jakimi są gry szkoleniowe. W pracy z klientem aktywnie wykorzystuje metody coachingowe.

Szczegółowe informacje:

Miejsce szkolenia

Hotel Biały Dwór
Podzamcze 36a, Kwidzyn

Termin szkolenia

24.01.2019 r.
Szkolenie 1-dniowe: 9.00-16.00

Koszt szkolenia

550 zł brutto/osoba

*Cena zawiera: (lunch, energetyczne przerwy kawowe, materiały szkoleniowe, konsultacje z trenerem, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia)

Kontakt

Karolina Mancewicz

koordynator ds. szkoleń

+48 668 610 998
biznes@edu-consulting-szkolenia.pl
ul. Grunwaldzka 9, 82-500 Kwidzyn
  • 1.Koszt
    450 zł brutto / osoba
  • 2.Miejsce odbycia kursu
    ul. Grunwaldzka 1/17
  • 3.Okres trwania
    15.01.2019 - 31.01.2019
  • 4.Data rozpoczęcia
  • 5.Client
    Edu Consulting
  • 6.Kategoria
  • 7.Adres
    Go The Link
  • 8.Kontakt
X