0 CommentsEduConsulting Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną OPIS STUDIÓW: Studia z zakresu pedagogiki specjalnej o specjalności „Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną” przygotowują słuchaczy do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem od momentu wykrycia niepełnosprawności dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego, w tym poznania wiedzy i umiejętności w zakresie integracji sensorycznej, jej rozwoju i wpływu na rozwój emocjonalny, ruchowy i poznawczy dziecka. Zapoznanie z dysfunkcjami integracji sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie małego dziecka. Zgodnie z nowymi wymogami studia kierowane są do osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadają przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub posiadają przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i chcą uzyskać przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej. Celem studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z elementami integracji sensorycznej jest przygotowanie wysoko wykwalifikowanej kadry do wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wczesnej interwencji terapeutycznej w przedszkolach integracyjnych, placówkach, fundacjach i stowarzyszeniach realizujących zadania w ramach WWRD oraz poradniach psychologiczno- pedagogicznych. Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, w szczególności uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz. U. 2019 poz. 1450) Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk zawodowych (I uprawnienia – 180 godzin; II uprawnienia – 120 godzin) zakończone zdaniem egzaminu podyplomowego. CZAS TRWANIA 3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość- e-learning). PROGRAM: Kształcenie kierunkowe: I moduł: Dydaktyka specjalna II moduł: Diagnostyka w pedagogice specjalnej w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka III moduł: Podstawy dydaktyki i emisji głosu IV moduł: Praktyki zawodowe: 60 godzin Przygotowanie merytoryczne: I moduł: Przygotowanie merytoryczne w zakresie wczesnego wspomagania II moduł: Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne w zakresie wczesnego wspomagania III moduł: Praktyki zawodowe: 120 godzin. Zakres kształcenia: 1. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej i neurologii dziecięcej, psychologii ogólnej, poznawczej i klinicznej. 2. Rozwój ruchowy oraz zaburzenia rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia. 3. Rozwój mowy – diagnoza i wspomaganie rozwoju komunikacji i mowy dziecka. 4. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci. 5. Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji. 6. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. 7. Diagnoza i terapia pedagogiczna. 8. Diagnoza i terapia SI małego dziecka z różnymi deficytami: • mózgowym porażeniem dziecięcym, • niepełnosprawnością wzrokową • obniżoną sprawnością intelektualną • dziecko ze spektrum autyzmu, • dzieci z zespołem wad wrodzonych, Zespół Downa, • dzieci z deficytami przetwarzania sensorycznego, FAS. 9. Planowanie i organizowanie procesu terapeutycznego. 10. Wpływ integracji sensorycznej na rozwój mowy i sposób odżywiania się. 11. Wsparcie rodziców dziecka we wczesnym etapie rozwoju 12. Metody pracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego. 13. Casy study – studium przypadku. KOSZT STUDIÓW: 3900 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna Zapisz się na studia